niedziela, 6 października 2013

Zupa krem z maślaków

W ostatnim czasie mało wychodziłam z domu, a to dlatego, że moi synkowie i ja byliśmy chorzy.
Mimo to w zeszłą niedzielę poszłam zobaczyć co słychać w naszym ogrodzie, lubię się czasem tak przechadzać i patrzeć co dzieje się w naszym leśnym zakątku :-)

Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłam pełno maślaków !



Co prawda, mamy co roku, owszem, po kilka sztuk, ale nie aż tyle, że uzbierałam dwa koszyczki !!!


Dzięki mojej Teściowej poznałam smak tych fantastycznych grzybów, jedząc pierwszy raz zupę z maślaków, tak więc postanowiłam zrobić do obiadu ZUPĘ KREM Z MAŚLAKÓW.

Przepis:
- 1/2 kg maślaków
- 100ml bulionu (ja  na takie okazje trzymam w zamrażalniku rosół z indyka)
- 2 łyżki masła
- 1 średnia cebula
- 100ml śmietanki kremówki
- opcjonalnie mąka ziemniaczana
- sól i pieprz
- natka pietruszki

Maślaki czyścimy, kroimy na mniejsze kawałki.
Cebulę kroimy w kostkę, dusimy na maśle, następnie dodajemy maślaki i dusimy pod przykryciem jeszcze chwilę na małym ogniu.
Dolewamy bulion i dusimy pod przykryciem ok 20-30min.
Następnie do powstającej już zupy dodajemy śmietankę, sól i pieprz do smaku.
Gdyby zupa nie była zbyt gęsta, możemy ew. dodać 1 łyżeczkę mąki ziemniaczanej rozrobionej w śmietance.
Na koniec zupę miksujemy dokładnie, powinna być gładka jak aksamit !
Do dekoracji dajemy obowiązkowo natkę pietruszki, która podkreśla smak grzybów.


Smacznego !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz