wtorek, 31 grudnia 2013

Paluchy serowe z ciasta francuskiego

Rewelacyjna przekąska na Sylwestra jak i wszelkie imprezy domowe, można serwowac do alkoholu.

Paluchy są z ciasta francuskiego, mając gotowe ciasto, w mig je przyszykujemy, nawet, gdy za chwilę spodziewamy się gości.

Z jednego opakowania wychodzi ok. 30 szt.

Moja inspiracja - Martha Stewart

Składniki:
- 1 opak. gotowego ciasta francuskiego
- ser (najlepiej, cheddar lub parmezan, chociaż ja nie miałam, użyłam sera królewskiego, ale starłam go więcej, dodałam też odrobinę soli)
- uprażony mak ( w piekarniku przez ok 15 min w 150 st)
- sezam

Ciasto kroimy na 3 części.
Na każdą część ciasta ścieramy parmezan (dawałam ser królewski oraz posypałam trochę solą), ciasto zwijamy i rozwałkowujemy na prostokąt. Chodzi o to aby ser wtopił się w ciasto.
Tniemy na paseczki, mi wyszło z 1/3 części ciasta 10 pasków. Rolujemy.

Zrolowane paski smarujemy jajkiem, na blacie rozsypujemy mak lub sezam i pasek jeszcze raz rolujemy po nasionach.

Można z jednej strony paluchy posypać papryką słodką a z drugiej makiem lub sezamem, tak pokazywała Martha Stewart w swoim programie, jednak opcję papryki pominęłam z prostego powodu, mój Tata nie lubi ;-)

Zrolowane i obsypane nasionami paluchy wkładamy na godzinę do lodówki do schłodzenia lub na 30 min do zamrażalnika, będzie szybciej.

Pieczemy  na termoobiegu przez ok 15 minut w nagrzanym do 190 st piekarniku.


Polecam !!! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz