poniedziałek, 21 października 2013

Dynia w occie


Przepis ten dostałam od mojej Teściowej, która co roku robi przetwory z dyni.
Wstyd się przyznać, ale dynię w occie spróbowałam pierwszy raz dopiero w zeszłym roku, wcześniej jakoś nie mogłam się zmusić, nie potrafiłam wyobrazić sobie smaku i to mnie chyba hamowało.
Mój Mąż jednak nie dał za wygraną i w końcu udało Mu się mnie namówić, do posmakowania dyni.
I co ??? I teraz ją uwielbiam, jest chrupiąca, słodko kwaśna, idealna do obiadu jak i do samodzielnego chrupania.
Jednym słowem jest MEGA pyszna !

Składniki na ok 8 słoików 0,5l :
- ok 2-2,5 kg dyni
- 3 l wody
- 500ml octu

Lukier:
- 2,5 szklanki cukru
- 2,5 l wody
- ok 16 goździków
- pół łyżki soli

Obraną i umytą dynię oczyszczamy z nasion i miękkiego miąższu. Kroimy w kostkę.
Zalewamy wodą z octem. Zostawiamy na 24 godziny.

Następnie miksturę octową wylewamy.
Zagotowujemy lukier z goździkami,  i dodajemy dynię.
Gotujemy do momentu zeszklenia dyni.






 Widać różnicę, prawda ?
Dynia, gdy zeszkli się, ma bardziej wyrazisty kolor.

Na koniec gorącą dynię wykładamy do wcześniej wyparzonych słoików. Zakręcamy, kładziemy do góry dnem.

Polecam serdecznie ten przepis, jest rewelacyjny !



2 komentarze:

  1. Na pewno zrobię ale....bez pasteryzowania? ja zawsze boję się że się pootwierają słoiki

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, bez pasteryzowania, gdy dynia i zalewa są gorące, nie ma takiej potrzeby.
    Konfitury robię w ten sam sposób i jeszcze nigdy mi się nie zepsuły ;)
    A dynię polecam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń