sobota, 4 stycznia 2014

Aromatyczny rosół z gęsi i indyka



Z racji tego, że początek Nowego Roku rozpoczynamy chorobą, która trwa już od dwóch tygodni (moje dzieci, mąż i ja), tradycyjnie gotuję rosół, kolejny już zresztą ;)

Rosół przeważnie gotuję na indyku, uwielbiamy jego smak.
Jednak tym razem, jako, że mieliśmy na  noworoczny obiad pieczoną Gęś z jabłkami i nie miałam co zrobić z szyją i podrobami, postanowiłam dodać je do indyka.

W ten sposób powstał wspaniały, aromatyczny rosół, którym cała rodzina była zachwycona.

W sezonie wiosenno-letnim polecam, zamiast korzenia pietruszki i selera, dać natkę, a dodatkowo wzbogacić smak lubczykiem, wtedy rosół będzie jeszcze bardziej aromatyczny.

Oczywiście gęsie podroby możecie zastąpić indykiem lub kurczakiem :-)


Składniki:
- 1 skrzydło z indyka
- podroby i szyją z 1 gęsi
- ok 4-5 marchwi
- 1 korzeń pietruszki
- kawałek korzenia selera
- 1 spora cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2,3 listki laurowe
- 3 ziarnka ziela angielskiego
- sól, pieprz do smaku
- ok 2,5 litra wody

Mięso należy wymoczyć przez  ok godzinę.
Następnie wylewamy wodę.

Wkładamy do garnka indyka, podroby i szyję z gęsi oraz włoszczyznę.
Cebulę i czosnek możemy grilować na patelni, aby lekko się podpiekły, w ten sposób uzyskamy ładniejszy kolor rosołu  i wspaniały aromat.

Gotujemy na wolnym ogniu przez ok 2 godziny.
Pod koniec doprawiamy solą oraz pieprzem.

Podajemy z makaronem jajecznym nitki, pokrojoną  gotowaną marchewką.
Oczywiście jeśli lubicie, możecie też nałożyć sobie mięsko, jest pyszne i mięciutkie, ale ja tym razem użyłam je do pasztetu, który będzie innym przepisie.

Posypujemy świeżą natką pietruszki.


Smacznego :-)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz