poniedziałek, 21 października 2013

Zupa jarzynowa z dynią


Zupa bardzo prosta, gotowana na słono, co roku ją robię.
Dynię zawsze stosowałam  do dań wytrawnych, dopiero teraz zaczęłam odkrywać jej walory w bardziej słodkich potrawach.
Gotuję ją dla nas w wersji bardziej przyprawionej, jak i dla mojego 8 - miesięcznego synka, z mniejszą ilością przypraw.A zajada się nią, aż uszy się trzęsą ;-)
Dzięki dyni i marchewce zupa ma wspaniały kolor.

Składniki:
- 0,5 kg mięsa z indyka ( udziec, skrzydło, może być pierś, ale wg mnie zupa będzie zbyt "chuda" )
- 2 duze marchewki
- kawałek selera
- 1 pietruszka
- 300g dyni, może być do 500g
- 500g ziemniaków
- 1 średnia cebula
- 1 ząbek czosnku
- ziele angielskie, liść laurowy
- świeży lubczyk ( opcjonalnie suszony)
- sól, wg smaku (osobiście nie lubię mdłych zup)
- koperek do posypania, nadaje ostateczny smak

Gotujemy bulion z indyka, razem z pietruszką selerem,lubczykiem, cebulą i czosnkiem.
Gdy mięso będzie dostatecznie miękkie, dodajemy pokrojone w kostkę warzywa, marchewkę w słupki.Gotujemy do miękkości.
Pod koniec doprawiamy liściem laurowym, zielem angielskim, solą.
Zupę gotujemy na wolnym ogniu, aby była klarowna.

Ja dla ułatwienia mam szybkowar, tak więc wszystkie składniki wrzucam razem, i po 20 minutach mam gotową zupę.

Polecam na pierwsze danie jesiennego obiadu ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz