wtorek, 8 października 2013

Moje ulubione Leczo z cukinii

Potrawa  prosta do wykonania, a jednak każdy z nas robi ją inaczej, więc dlaczego by jej nie wstawić na bloga ? :-)

Korzystając z daru mojego ogrodu, jakim jest cukinia, postanowiłam zrobić kolejny już raz leczo, które szczególnie uwielbiane jest przeze mnie i  mojego starszego synka , Leczo z cukinii...

Składniki:

- 2 duże kiełbasy (toruńska, podwawelska, krucha)
- 0,5kg pieczarek
- 2 papryki czerwone(może byc czerwona i żółta, będzie bardziej kolorowo)
- 4 marchewki
- 2 średnie cebule
- cukinia, ok 1kg
- koncentrat pomidorowy 90g (ok. pół słoiczka)
- papryka słodka w proszku
- sól i pieprz
- liść laurowy i ziele angielskie
- 1 łyżka oleju
- 2 szklanka wody

Na oleju podsmażamy kiełbasę pokrojoną w kostkę, cebulę w piórka. Po chwili dodajemy pieczarki i lekko podduszamy mieszając.
Następnie dodajemy marchewkę pokrojoną w słupki i zalewamy wszystko 2 szklankami wody.
Gdy już marchewka lekko zmięknie, dodajemy paprykę pokrojoną w niezbyt grube paski.
Na koniec dajemy cukinię pokrojoną w kostkę a to dlatego, że bardzo szybko się rozgotowuje i gdy będziemy zbyt długo gotować leczo, to wyjdzie nam z niej papka.
Wszystkie składniki gotujemy na małym ogniu, nie przykrywając garnka i powoli dodajemy koncentrat pomidorowy, liść laurowy, ziele angielskie, sól, pieprz i paprykę do smaku, wedle uznania.
My osobiście lubimy leczo, gdy jest bardziej pikantne, ale to kwestia gustu i można dać mniej pieprzu  ;-)

A tak wygląda moje leczo w towarzystwie bagietki, którą wczoraj piekłam:


 Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz