poniedziałek, 21 października 2013

Domowy makaron z sosem z pieczonych warzyw




Długo czekałam,żeby wypróbować i opublikować ten przepis, czekałam na Festiwal Dyni i oto jest, jak i nasz wczorajszy obiad ;-)

Przepis bardzo prosty, jedyne, co zajmuje trochę czasu to zrobienie makaronu, ale równie dobrze można kupić tagliatelle, czyli makaron wstążki.
Ja jednak chciałam zrobić swój makaron  do tego dania, bo swojski smakuje całkiem inaczej, lepiej...

Moja Mama, Mąż oraz Brat bardzo zasmakowali w tym daniu, jest lekkie, smaczne i pożywne, odrobinę pikantne, ale świeża sałatka dopełnia smaku kontrastując odrobiną słodyczy.

Przepis ten dorwałam, gdy oglądałam Jakubiaka "Lokalnie" i wiedziałam, że muszę go wypróbować.

Ale dosyć marudzenia, podaję składniki na danie, którym spokojnie najedzą się 4 osoby.

Makaron: 
- 500g mąki pszennej
- 4 jajka
- oliwa (może być olej rzepakowy)
- odrobina letniej wody

Sos z pieczonych warzyw:

- 200g dyni
- 1 duża czerwona papryka
- 2 dojrzałe pomidory
- 2 szalotki ( ja dałam 1 średnią cebulę)
- 4 ząbki czosnku ( dałam 2 duże)
- świeże zioła ( tymianek, rozmaryn, bazylia )


Sałatka
:
- garść rukoli
- garść sałaty masłowej
- garść jadalnych kwiatów (  dałam nagietek, gdyż mam go w ogrodzie )

Dressing:
- sok z połowy cytryny
- 2 łyżeczki miodu
- oliwa
- 1 pomidor
- sól

 Przygotowanie:
Przygotowujemy makaron. Mąkę przesiewamy na stolnicę. Wbijamy jajka. Dolewamy duży chlust oliwy i letnią wodę. Zagniatamy i wyrabiamy ciasto. Wałkujemy je na cienki placek i kroimy na szerokie paski (ja kroiłam na 1cm).
Przygotowujemy sos. Wszystkie warzywa kroimy w kostkę. Dodajemy świeże zioła, oliwę. Doprawiamy solą, pieprzem i wstawiamy do pieczenia na ok 45 minut w temp 180st.

 W soku z cytryny rozpuszczamy sól. Dodajemy miód, drobno posiekanego pomidora i chlust oliwy.
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Dressingiem skrapiamy liście rukoli, sałaty i kwiaty.


Ugotowany makaron mieszamy z pieczonymi warzywami. Doprawiamy świeżo mielonym pieprzem i dodajemy startego koziego sera (nie dawałam).
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz