wtorek, 5 listopada 2013

Bułki do Hot - Dogów



Wielu z nas lubi popularne Hot - Dogi.
Możemy je kupić w barach szybkiej obsługi, stacjach benzynowych itp.
Równie dobrze możemy kupić gotowe bułki, podpiec, ugotować parówkę i Hot - Dog gotowy.
 A patrzyliście na skład bułek ?
Same konserwanty, polepszacze i spulchniacze !!!
To nie są zdrowe bułki dla nas a w szczególności naszych dzieci !

Korzystając z okazji, że miałam akurat swojskie parówki , gdyż w wędliny raczej nie zaopatrujemy się w sklepie mięsnym, i mając przepis na te bułki, postanowiłam zrobić niespodziankę dla mojego synka ;-)
Przepis zmodyfikowałam troszkę pod siebie, zamiast szklanek wymierzyłam składniki na gramy, dodałam dodatkowe wyrastanie.

Źródło inspiracji: książka pt: "Chleb, domowy wypiek"  Andrzeja Fiedoruka

Składniki na 8  bułeczek: 
- 220g mąki pszennej typ 550
- 140g mleka
- 25g świeżych drożdży lub ok 13g drożdży suchych
- 1/2 łyżeczki soli
- 1,5 łyżki oleju

Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy sól, suche drożdże ( ze świeżych robimy rozczyn z 1/4 szklanki mleka, szczypty cukru i 1 łyżki mąki - wszystkie te składniki odbieramy z tych z przepisu, nie dodajemy dodatkowo ! )
Wlewamy 1,5 łyżki oleju i podgrzane mleko ( ok. 37st).
Wyrabiamy ciasto ręcznie lub mikserem z hakiem, do momentu, gdy będzie gładkie.
Zostawiamy do wyrośnięcia i podwojenia objętości (ok 1-1,5 godz ).
Następnie wyrośnięte ciasto krótko wyrabiamy, wykładamy na stolnicę oprószoną mąką i formujemy wałek.
Wałek dzielimy na 8 równych części, z których formujemy podłużne bułeczki.
Zostawiamy jeszcze na ok. 30 min do wyrośnięcia.

W tym czasie piekarnik nagrzewamy do 250st.
Bułeczki możemy posmarować roztrzepanym jajkiem z odrobiną mleka lub nie smarować niczym.

Pieczemy w temp. 250st ok 10min.
Studzimy na kratce.




 Serdecznie polecam te bułeczki, są mięciutkie i bardzo smaczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz