niedziela, 27 października 2013

Moje domowe Muesli


Tak przygotowane przez siebie Muesli jem prawie codziennie na śniadanie a ostatnio również je mój starszy synek ;-)
Może wyda Wam się to dziwne, ze tak proste danie na śniadanie ;-) chcę Wam przedstawić.
Jednak stwierdziłam, ze warto, po piątkowych zajęciach w przedszkolu u mojego synka.
Dzieci przez ostatnie dwa tygodnie omawiały  z Panią schemat zdrowego odżywiania, czyli produkty zdrowe, szkoldliwe. Dowiadywały się jakie są rodzaje zbóż, kasze, makarony, itd...

No i  zadaniem domowym było przyniesienie kilka rodzajów makaronu, płatki, które dzieci jedzą na śniadanie a także Pani prosiła mnie abym upiekła dla dzieci domowy chleb.

Tak więc zaniosłam do przedszkola swój chleb mleczny na zakwasie oraz płatki własnoręcznie przygotowane.
Jakież było moje zdziwienie, gdy Pani powiedziała, że dzieci były zachwycone i chlebem i muesli, wręcz przyniosłam za mało !
Jeden tata wziął nawet przepis na muesli, gdyż synek poprosił, czy mogłabym podać, tak Jemu smakowało :-)

Tak więc podaję i wam składniki, z których zrobiłam swoje domowe Muesli:
- garść rozdrobnionych w rękach płatków kukurydzianych
- garść płatków owsianych
- rodzynki
- suszona żurawina
- posiekane nożem migdały
- miód
-banan
- mleko

Płatki mieszamy w miseczce ze sobą, dorzucamy całe rodzynki, przekrojone na pol suszoną żurawinę oraz posiekane orzechy.

 Następnie dodajemy 1 łyżeczkę miodu oraz pokrojonego w półplasterki banana
Całość zalewamy letnim mlekiem.

Ta mieszanka jest bardzo zdrowa i pożywna, bez dodatku cukru !
Serdecznie ją polecam dla dzieci jak i dorosłych !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz